Centra aktivit-podzim
V září jsme se rozhodli v centrech aktivit pořádně prozkoumat téma podzim.V matematice jsme z podzimních přírodnin rovnali barevný rytmus a zkoumali jsme, jak funguje sčítací tabulka.V centru psaní jsme zkoušeli vymýšlet a zapisovat hádanky, jejichž řešením byla některá z tipicky podzimních plodin. V centru čtení jsme četli článek o javoru, který se na podzim červená. Bylo to studem nebo ne? V ateliéru jsme se pak pokoušeli vytvořit co největší množství odstínů podzimních barev. Absolutním hitem se ale stalo centrum vědy a pokusů, kde jsme pomocí digitálního mikroskopu zkoumali nejrůznější podzimní dary lesa (vřes, houby, semena dýní, mech, šišky). V samém závěru center aktivit nemohl chybět podzimní strom složený z lístečku, na které děti zapisovaly, co se během center naučily. A ci na centrech aktivit milujeme ze všeho nejvíc? To, že si svoje učení můžou děti naplánovat podle sebe,učí se sami sebe a své učení řídit a jsou si za něj zodpovědné.Každá centra se posouváme o malý krůček blíž k efektivní spolupráci a pilujeme schopnost sebeřízení. Není to snadná cesta, ale je to jedna z těch, které nás učí opravdu podstatné dovednosti pro život.