2. třída

Jana Erbenová Hanková
Mgr. Jana Erbenová Hanková Třídní učitel Učitelka 1. stupeň

Centra aktivit- POVOLÁNÍ

Publikováno: 17.11.2024 Autor(ka): Jana Erbenová Hanková | Sdílet:
Centra aktivit- POVOLÁNÍ

V listopadu nás všemi předměty provází téma povolání, profese, práce. Rozhodli jsme se proto i centra aktivit věnovat právě tomuto tématu. V každém z center si děti mohly vyzkoušet různá povolání.

Věda a pokusy

Zahráli jsme si na kuchaře a zkoumali jsme, jaký by mohl být ideální čas pro upečení mugcake dortíků. Děti musely nejprve sestavit z jednotlivých kroků recept, vytvořit těsto a během 3 pokusů pak mugcake pekly a zkoumaly, kolik času je třeba na to, aby byl dortík dostatečně propečený, ale ne spálený. Za odměnu si pak upekly dobře propečené dortíky, nazdobili si je podle svého a s radostí si na nich pochutnaly.

Ateliér

Zednîk, architekt, stavbyvedoucí, fotograf a také zahradník-to všechno byly profese, ke kterým si děti mohly najít cestu v ateliéru. Nejprve si musel každý sám říct, v čem spočívá jeho talent.Každý zkusil objevit své silné stránky a podle toho zvolit vhodnou profesi.V obálce pak každý našel úkol, který měl během center splnit. Důležitý byl mimo jiné i úkol fotografa, který procházel všemi centry a dokumentoval, jak děti v centrech pracují.

Matematika

V centru zaměřeném na matematiku děti zkoušely práci architekta a prodavače. Stavěly z krychliček stavby podle plánku, vytvářely úkoly pro skupiny, které do centra přijdu po nich. Zahrály si na obchod a počítaly, na kolik je nákup vyjde a kolik jim musí u pokladny vrátit. Narazily i na úlohu, kdy v peněžence neměly dostatek peněz a musely si nějak poradit. Nebojte, krádeže se nikdo nedopustil:) Řešení ale byla zajímavá!

V centru PSANÍ děti zkoušely vytvářet myšlenkové mapy k jednotlivým povoláním. Sestavovaly koláč jednotlivých profesí, jejich potřeb a oficiálních názvů. Hádaly hádanky a také hádanky o profesích vytvářely.

 V centru ČTENÍ se pak děti blíže seznámily s rodinou Pepy, který nás letošním rokem provází v pracovních sešitech. Jejich úkolem bylo odhadnout, jakou profesi by mohla mít Pepova babička či děda, tatínek, ale také třeba sestra- školačka  Ája.  Čekala je pak práce s textem, ve kterém všichni zjistili, jakým profesím se Pepova rodina věnuje doopravdy. Svůj odhad pak porovnávali s informacemi získanými z textu.

více fotek od dětí najdete ve fotogalerii