Projektové učení
Ve čtvrtek jsme s páťáky uzavřeli téma Marie Terezie a jejích reforem. Den jsme pojali jako projekt. Cílem bylo seznámit se s měnovou reformou, zavedením příjmení a sčítáním lidu, které se pojí s Marií Terezií.
I přesto, že se dětem zdálo, že se zabýváme pouze historií, opak byl pravdou. Během dne jsme v českém jazyce zvládli zjistit, jaký původ mají příjmení dětí, vyhledávali jsme informace v textu a vytvářeli strukturovaný zápis do tabulky. V matematice jsme pracovali s daty. Děti předvedly, že umí číst sloupcové grafy a že rozumí jejich zápisu.
Za pomoci výtvarné výchovy jsme ukončili téma Marie Terezie. Děti vytvářely sochy, které měly představovat její vládu, osobu či reformy. A tak se objevilo dílo znázorňující sčítání lidu, zpodobnění Marie Terezie v přepychovém pokoji s těhotenským břichem, škola prezentující zavedení povinné školní docházky, trůn znázorňující Mariinu vládu a stavba, která by mohla být jejím sídlem.
Děti pracovaly s plným nasazením. Pevně věřím, že jim den přinesl mnoho nových zážitků, znalostí a dovedností.